Pravdomluvní
19.2.2021
U Matlocka, já, Matlock, Vojta, Stenly, Grehem, Luba
A tak jdou naši hrdinové dál. Už si moc nepamatují, proč. Dorazí do vesnice Šukavá. Trpaslíkovi Zoltanovi se nad názvem pozdvihne obočí a podrbe se v rozkroku. Nikitinou rukou. Zametající ženština všechny nasměruje do místního hostince. Zde přede dveřmi místní osoba naláká Nikitu a trpaslíka Zoltana na něco, čeho nebudou litovat. Jdou na louku za vesnicí, koukají do nebe a čekají.
V hospodě zatím družina zjistí, co a jak se zde děje – vesnici obývají lidé, ke kterém nepravidelně zavítají Pravdovmluvní a vezmou si některé jejich věci. Chrání je před Temnými – ti se poznají tak, že jsou černí. Nikdo nikdy žádné Temné neviděl – což je pro místní důkaz, že ochrana od Pravdomluvných funguje a rádi jim dávají peníze, které vydělají.
Na louce mezitím Nikita odejde, trpaslík se nechá ještě přemluvit. Očekávají přílet vesmírných lidí, kteří mají každou chvíli přiletět, stačí ještě počkat. Trpaslík dá Aštarovi do držky, hodí si pěkně na sílu a ne vesmírní lidé, ale naopak Aštar odletí o pár metrů dále.
V hospodě, kde je všechno trochu rozbité (talíře, židle, půllitry – přeci jen, i blbým došlo, že rozbitý věci jim Pravdomluvní (Sláva pravdě!) nebudou brát), se zatím družina rozhoduje, že nechá tuto vesnici být a půjde dál.
PJ se zamračí, koukne do svého nachystaného dobrodržuství a do hospody vyšle Starostu Jana Žurku. Ten nasraně sedne, řekne nasraně Sláva pravdě, doprdele a pije pivo. Pravdomluvní ho už trochu štvou, jako ano, chrání před Temnými, které nikdo nikdy neviděl, ale prostě berou moc peněz. Jé ti budou mít ve svém hnízdě určitě peněz, možná i tisíce! Družině snad dojde, že asi budou muset jít za nimi.
Ještě zjistí, že místní sedlák Mrkvička byl včera Pravdomluvnými odnesen svázaný pryč. A přitom to byla jejich občasaná spojka. Družina se podívá k Mrkvičkovi domů, najde pod podlahou udělaný přepychový sklep, pivo, jídlo, víno, pohodlí… inu, ulíval si nějaké peníze Mrkvička, ne že ne.
A tak se vydá družina na cestu za Pravdomluvnými. Mine ceduli “Kdo půjde dál, zemře”, která spolehlivě vesničany odradila od případného sledování Pravdomluvných.
Čeká je první skvělý úkol. Narazí totiž na divnou část lesa – tuto: https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZN62kZhJxrhglMNwRC6oYSVOfHwufHlHiy
A v dáli vidí něco lesklého. Všichni hází kostkou a běží pro to, ovšem zlodějka má bonus za odbratnost +4, což PJ nedomyslel, anebo domyslel, když jeho postavu hraje Matlock, kdo ví. Nikita vyhrává a bere si divný talisman, na kterém jsou tři starodávná písmena JBL a když do něj ťukne, začne hrát hudba.
Jdou lesem dál a najednou skála, jeskyně, jenže před ní 6 chapadel, délka 100 m, průměr tak 2 metry. Trpaslík se rozběhne, chapadlo jej odmrští do lesa. Tudy to nepůjde. Družina neví, co dělat, ale najednou zjistí, že slyší z jeskyně slabou hudbu.
Tuto hudbu: https://www.youtube.com/watch?v=O3AHownn3dQ
Asi čtvrt hodiny družina neví, co dělat. Trpaslík dvakrát navrhne “Co kdybysme tancovali”, ale vzhledem k tomu, že netancuje, jej PJ ignoruje. Nu, nakonec opravdu tanec pomůže. A PJ vidí, jak v místnosti 5 hráčů dračáku tancuje a juchá na nefalšovanou židovskou hudbu (protože to jsem musel vidět, dali to). Poslední chapadlo se zvedne ovšem až v okamžiku, kdy začnou i zpívat.
Jsou uvnitř. Zdárně překonali slavná Sionistická chapadla – https://opu.peklo.biz/p/21/02/02/1612296499.jpg
V místnosti před nimi je šachovnicová podlaha, jedna kachlička modře svítí a když na ni stoupnou, tak se na náhodné kachličce objeví měšec s penězi. Po delší době jim dojde, že se musejí pohybovat jako kůň, chtějí-li peníze. Ovšem s každým pohybem peněz ubývá. Stenly odchází s 1 zlatým. Ostatní kolem 20.
V další místnosti stojí Evžen Nešpor a jeho 3000 let starý meč. A hříme, co že tam dělají, že taky nedokázali vzít ty peníze a ať jdou pryč, že tady stráží vlastenectví. https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZvwnkZaX8BcFYXt8kYwn01cE3qzf4btpx7
Naši hrdinové ovšem jdou k němu, on vyvolá své pomocníky a uteče.
A máme tu ctěné bojovníky: https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZHOekZytpHpHjnSqfxM50YNyHo4pCvYM9X
Zdenda točí šálou, která má železné břity a hází se na okouzlení Zemanem, Božka svými spjatými rukami generuje magické koule, Magda jako správný tank pomalu jde dopředu, Bróňa švihá vlaječkou a též jde bojovat. Následuje boj, při kterém Magda dává všem svými kouzelnými koulemi na prdel, protože se proti nim nelze bránit. Jeden z bojovníků se dokonce dostane do stavu berserka se 2 životy. Nakonec je tedy porazí, ale naše družina je pobita. Přemýšlí, že vyjde z jeskyně, vyléčí se v lese a další nesmysly, když se chceme bavit, takže najednou kouzelný zvuk a v rohu se objeví fontána zdraví, v druhém rohu fontána many a tak jsou všichni zase nabití jít dál. PJ se usmívá.
Básničky. Družina luští básničky, aby odstarnila tři závory.
Vy můžete také:
Dlouhé řady dlouhých těl se mnou zmírat´s uviděl,
Zabila jich i víc, Bez Tebe však nejsem nic
(Zuby svými smrt rozsévám, Však nejsem zvíře, nejsem zbraň)
Doteky rtů příjemné, sladké znám, Však rty nemám, tak sám nelíbám
Doteky rukou, stisk i pohlazení, Znám je – však necítím, a tak pro mne není
Jsem společníkem jak se sluší. Sic neživý, leč s křehkou duší
(Nevolej mne, já nepřijdu. Neuslyším tvá slova, přestože mi slouží ucho. Tak mě trápí hluchota)
Nemá to žádnou barvu, ač může obsahovat temnotu. Nic neváží, nic nenese a když to dáš do bedny, stane se světlejší.
Všechny 3 uhodla Nikita, to bude XP panečku!
Další místnost. Tma. Ozve se hudba a objeví se toto: https://youtu.be/7KJg7kAhudM?t=5
Naštěstí tedy jen 5 vyvolených, které si hráči náhodně vyberou. Šíp. Bohdalová, Dejdar, Dvořák a na trpaslíka zůstal Roman Skamene.
Každý je teleportován k jednomu, kolem nich se objeví magické mříže a nedá se hnout, jen bojovat naproti sobě. Což o to, celkem to jde, až na trpaslíka. PJ hází jak bůh, trpaslík na obranu nic a tak ho Roman Skamene kope mezi nohy zhruba za 30 životů jeden kop. Takto dostane celkem 4x námrd do kulí. No nakonec to nějak přežije a jdeme dál.
Final boss
V místnosti stojí Evžen Nešpor a jeho 3000 let starý vlastenecký meč. Zkouší hrdiny zastrašit, ti však jdou k němu, Evžen se počůrá, meč hodí na zem (ten se rozbije, je 3000 let starý), Evžen uteče a volá:
“Já za nic nemůžu, to ona!”
Na zdi vytesáno velké kamenné oko. To se začne otevírat. A z něj vyleze obrovská můra.
“To ona! Můra. Můra z oka! Oka můra!”
No tak můra létá, hrdinové do ní sekají ve vzduchu, pak si házejí na sílu, jestli vyndají zbraň, protože to v ní nějak uvězává (nebo uvízuje). Samozřejmě, že to trpaslík nehodí a protože sekeru nepustí, tak vidíme můru, která pomalu letí a trčí z ní sekera, na které se houpe trpaslík. Můra zabita, radost.
Nikita projde místnost a v jednom místě velmi, velmi silná magie – ale bez pasti. Nějak to otevře a jsou v takové magicko alchymistické místnosti. Na schodech přede dveřmi 3000 let stará mrtvola, vlastně jen kostra se špičatou čepicí, na které jsou hvězdičky.
Z dopisu na stole vyplyne, že zde žil kdysi velký kouzelník hračička, který tady dělal různé pokusy, zajímavé místnosti, artefakty atd. Proto ty divné místnosti, proto ty divné hry – hrál si na Dungeon Mastera. Jednou zkoušel nějaké kouzlo na odemykání dveří, ale něco zásadně popletl, smíchal to ve špatném pořadí a když to vyzkoušel na dveře této místnosti, zjistil, že je už nikdy neotevře, leda z druhé strany. Neměl dost many.
Hrdinové zde najdou ještě nějaké ty dobroty, jako je bezedný váček s tabákem, čepička s magickým deštníkem, brousek s +1 na útočnost, speciální lýko na namotání na držátko meče s ÚČ +1, válečnické barvy s +1 na iniciativu no a pro Hermana Frodita zůstane to JBL.
Tak příště na viděnou.